Nedostatok vitamínu D

Všetky európske krajiny vyzývajú ľudí, aby zostali doma, aby obmedzili šírenie koronavírusovej choroby, ktorá nás trápi drvivú väčšinu roka, a nie je preto žiadnym prekvapením, že mnohí z nás hľadajú spôsoby, ako posilniť svoj imunitný systém.

S výnimkou práce a vybavovania nevyhnutných vecí je väčšina z nás kvôli preventívnym opatreniam obmedzená na svoje domovy a je len prirodzené, že vznikajú pochybnosti o tom, ako zvládať nešťastnú kombináciu: nedostatok slnečného svetla + nedostatok pohybu + nedostatok správnej výživy.

Pociťujete to každú zimu?

Stáva sa vám často, že ste unavení a trápia vás časté prechladnutia, a to najmä v zimných mesiacoch? Čo tak pocit zlej nálady a úzkosti úplne bezdôvodne? A bolesti kostí, kĺbov a svalov radšej ani rozoberať nebudeme.

To všetko môže znamenať, že nemáte dostatok vitamínu D.

Čo je vitamín D a prečo ho potrebujeme?

Takzvaný slnečný vitamín sa v tele produktuje, keď je naša pokožka vystavená slnečnému žiareniu. Vyskytuje sa tiež v niektorých potravinách, ako sú mastné ryby a vaječné žĺtky.

Vitamín D3 hrá v našom tele mnoho zásadných úloh:

  • prispieva k normálnej funkcii imunitného systému
  • pomáha udržiavať normálnu funkciu svalov
  • podporuje normálne kosti a zuby
  • prispieva k normálnej absorpcii a využitiu vápnika a fosforu
  • podporuje normálne delenie buniek

Aj keď je vitamín D pre naše telo životne dôležitý, obrovská časť populácie trpí jeho nedostatkom.

Nedostatok vitamínu D je veľmi rozšířený

Nedostatočný príjem vitamínu D je extrémne rozšírený; predpokladá sa, že tomuto problému je vystavená asi 1 miliarda ľudí na celom svete.* V Európe má tento problém približne 40 - 75 % populácie.

Každý potrebuje vitamín D!

Krátke a tmavé dni v Európe medzi októbrom a aprílom spôsobujú, že nie sme dostatočne vystavení slnečnému žiareniu, takže vitamín D sa v koži nemôže vytvárať v dostatočnom množstve a musíme ho získať inde.

Bohužiaľ je dosť ťažké získať dostatočné množstvo iba z rýb a vaječných žĺtkov a navyše, ak máme niekoľko kilogramov navyše, máme vitamínu D k dispozícii ešte menej! Tukové bunky v tele fungujú ako zásobníky vitamínu D, takže je telu menej dostupný.

Keďže príznaky nedostatku vitamínu D sú ťažko rozpoznateľné, je dôležité, aby ste konali hneď, najmä v zimných mesiacoch.

Keby sme si museli vybrať len jeden vitamín, ktorý by sa mal užívať túto zimu, vyzvali by sme všetkých, aby začali užívať vitamín D.

Aj vy môžete využívať pozitívne účinky doplnku s vitamínom D3 a získať slnečný vitamín, ktorý je zásadný pre váš imunitný systém, zdravé kosti a normálnu funkciu svalov.

Náš ALL IN THE DAY vitamín D3 sa môže pochváliť vysoko účinnou receptúrou s 4000 I.U. (100 mikrogramov) vitamínu D3 v kapsulách, ktoré sa ľahko prehĺtajú, a bez umelých farbív.

Zdroje: 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4143492/