Ako zrýchliť spomalený metabolizmus? Týchto 6 vecí sa oplatí skúsiť!

Nedarí sa vám schudnúť, hoci máte pocit, že všetko robíte správne? Máte zdravý a vyvážený jedálniček a pravidelne športujete, a predsa sa ručička váhy zasekla a nie, a nie sa pohnúť nadol? Potom skúste urobiť niekoľko zmien vo svojom životnom štýle, ktoré môžu významne prispieť k zrýchleniu metabolizmu i zlepšeniu zdravia. Ktoré sú to?

Prestaňte hladovať!

Áno, myslíme to vážne, pretože ak svojmu telu nedoprajete dostatočné množstvo kalórií a živín, teda neprijímate primeranú dávku zdravej a vyváženej stravy, metabolizmus sa spomaľuje. Tým pádom sa vám nielen ťažšie chudne, ale ste aj náladový, unavený a zrejme častejšie bojujete i s chorobami.

Ako vaše telo reaguje na nedostatok kalórií? Jednoducho sa „prepne“ do režimu, v ktorom šetrí energiu. Prejavuje sa to aj tým, že sa spomaľuje jeho schopnosť spaľovať tuky a naberať svalovú hmotu (nezabúdajte, že čím menej svalov máte, tým menej tuku spálite). Potom máte pocit, že priberáte aj z toho, na čo sa len pozriete. Čo robiť? Prestaňte sa týrať hladom, jedzte 3 – 5 porcií zdravého a vyváženého jedla denne v pravidelných intervaloch a metabolizmus sa správne naštartuje. Dôležité je, aby ste začali už raňajkami. V žiadnom prípade ich nepreskakujte!

Doprajte si kvalitnú kávu alebo čaj

Káva a čaj obsahujú kofeín a ďalšie stimulačné látky. Niekoľko vedeckých štúdií preukázalo spojitosť medzi príjmom kofeínu a zrýchlením metabolizmu i lepším spaľovaním tuku. To znamená, že denne si môžete s pokojom dopriať 2 – 3 šálky kvalitnej kávy či čaju, samozrejme, bez cukru a ďalších prídavkov.

Poprípade môžete využiť výživové doplnky, ktoré tieto zložky obsahujú. Extrakt zo semena zelenej kávy na zrýchlenie metabolizmu aj extrakt z nefermentovaného listu čajovníka čínskeho na urýchlenie spaľovania tukov nájdete i v produkte 30 DAYS Slim Women. Okrem nich sa v prírodných kapsulách na chudnutie nachádza množstvo ďalších zložiek, ktoré pomáhajú zrýchľovať metabolizmus, spaľovať tuky i znížiť apetít. Súčasťou tohto programu na chudnutie je i návod na stravovanie a pohybovú aktivitu, ktoré sú základom každého procesu chudnutia.

Okoreňte si život

Štipľavé koreniny obsahujú látky (kapsaicín v čili paprike, piperín v čiernom korení), ktoré pomôžu aktivovať hnedý tuk (jedná sa o prospešný tuk, pretože 50 g tohto tuku dokáže spáliť za deň až 500 kcal), a tak zrýchliť metabolizmus. Môžete ich pridávať do jedál denne. Extrakt z plodu čierneho korenia obsahuje aj produkt 30 DAYS Slim Women.

Nestresujte sa!

Čo sa vo vašom tele deje, keď ste v strese? Zrejme máte zvýšenú chuť na nezdravé pokrmy, ktoré sú plné cukru či tuku, kvôli ktorým priberáte. Okrem toho telo produkuje kortizol, ktorý je spojený i so spomalením metabolizmu, čo môže v dlhodobejšom horizonte viesť až k nadváhe či obezite. Potvrdila to napríklad štúdia vedcov z univerzity v Ohiu. Podľa nej ženy, ktoré boli v strese a jedli nezdravé jedlo, spálili za deň až o 104 kcal menej v porovnaní s tými, ktoré jedli rovnako nezdravé pokrmy, ale sa nestresovali.

Hovoríte si, že je nemožné nestresovať sa? Tak to aspoň skúste! Nájdite spôsoby, ako stres lepšie zvládať. Niekomu pomôže šport, inému meditácia či čítanie kníh, ďalšiemu robenie vecí, ktoré ho bavia.

Nepodceňujte spánok

Ak spíte krátko, alebo nekvalitne, metabolizmus sa spomaľuje. Existuje viacero vedeckých štúdií, ktoré to potvrdili. Preto sa snažte urobiť všetko preto, aby ste spali aspoň 7 – 8 hodín denne a nepreháňajte to ani s teplotou v spálni. Podľa jednej zo štúdií, muži, ktorí spali pri teplote okolo 19 stupňov Celzia, získali slušné množstvo prospešného hnedého tuku.

 

Vyskúšajte HIIT

HIIT je vysoko intenzívny intervalový tréning, počas ktorého sa v pravidelných intervaloch striedajú fázy maximálnej aktivity a odpočinku. Je dokázané, že počas takéhoto tréningu síce spálite menej kalórií ako pri monotónnom kardio cvičení, avšak HIIT vedie k väčšej strate tuku, čo je pri chudnutí kľúčové. HIIT má tiež viacero ďalších výhod. Napríklad už 10 minút vás dokáže poriadne „zničiť“, môžete do neho zaraďovať neustále nové a nové cviky, vďaka čomu bude cvičenie stále zaujímavé. Ak ste doteraz hodiny trápili na stacionárnom bicykli a ručička váhy sa zasekla na jednom čísle, skúste si tréningové plány spestriť práve HIIT tréningom.