10 potravín pre podporu silnej imunity!

Stres, chronické ochorenia, zlá výživa, zlá kvalita spánku – a to sú len niektoré príčiny oslabenej imunity. Toto všetko by mohlo spôsobiť menšiu odolnosť voči všetkým vírusom, baktériám a parazitom.

Jedným z najjednoduchších a najúčinnejších spôsobov ochrany tela pred ochoreniami je konzumácia potravín a nápojov, ktoré pomáhajú posilniť imunitný systém.

Tu je 10 potravín, ktoré môžu výrazne podporiť silnú imunitu.

Cesnak

Cesnak je jedno z najlepších prírodných antibiotík. Môže sa použiť v akomkoľvek jedálničku, pomáha predchádzať bežnému nachladnutiu a gastrointestinálnym stavom. Pri krájaní alebo drvení cesnaku je možné získať zlúčeninu nyzávanú allicin, ktorá pomáha predchádzať rastu a množení baktérií, plesňovým infekciám a stimuluje tok tráviacich enzýmov. Britská štúdia ukazuje, že ľudia, ktorí konzumovali extrakt cesnaku počas 12 týždňov, boli menej často chorí ako testovaná skupina.

Červené mäso

Červené mäso je dobrým zdrojom bielkovín a minerálov, ktoré telo potrebuje, aby fungovalo efektívne (železo, zinok, chróm, selén). Pomáha posilniť hojenie a regeneráciu tela počas zotavovacieho obdobia.

Vajcia

Vajcia sú zdrojom najkvalitnejších bielkovín (s 8 esenciálnymi aminokyselinami), antioxidačných vitamínov (A a D) a minerálov (železo, selén, zinok). Ak dôjde k infekcii, je možné pohotovo urýchliť príjem bielkovín pomocou vajec.

Jogurt

Jogurt obsahuje probiotiká, dobré baktérie, ktoré pomáhajú udržiavať zdravú črevnú mikroflóru. Švédska štúdia ukázala, že tí, ktorí konzumovali jogurt bohatý na Lactobacillus reuteri, probiotikum, ktoré stimuluje protilátky, mali o 33 % menšiu pravdepodobnosť, že ochorejú. Odporúčaná denná je 300 gramov jogurtu denne.

Slepačia polievka

Cysteín je aminokyselina, ktorá sa uvolľňuje, keď varíme slepačiu polievku. Z chemického hľadiska je to podobné ako liek na bronchitídu. To by mohlo vysvetliť, prečo je slepačia polievka taká vynikajúca pre liečbu nachladnutia a posilnenie imunitného systému.

Zelený čaj

Zelený čaj obsahuje L-theanín, látku, ktorá dokáže až 5-krát zvýšiť obranyschopnosť tela aktiváciou lymfocytov v krvi, čím zlepšuje odolnosť proti útokom bakteriálnych, vírusových alebo iných infekcií.

Paprika

Paprika je bohatá na beta-karotén, ktorý sa v tele premieňa na vitamín A. Vitamín A má silný antioxidačný účinok a môže pomocť prekonať infekcie.

Kurkuma

Okrem toho, že je pri varení obľúbeným korením, je po stáročia súčásťou liečivých vlastností tradičnej medicíny. Patrí medzi ne schopnosť zvýšiť imunitnú obranu v boji proti nachladnutiu a chrípke.

Škorica

Škorica je bohatá na antioxidanty, ktoré pomáhajú brániť šíreniu baktérií a tvorbe krvných zrazenín. Pomáha tiež stabilizovať hladinu cukru v krvi a znižuje tak riziko cukrovky 2. typu. Pomáha tiež udržiavať rovnováhu hladiny cholesterolu a bojuje so zlým dychom.

Citrusové plody

Citrusové plody ako citróny, pomaranče atď. obsahujú veľké množstvo antioxidantov a vitamínu C, ktoré pomáhajú posilňovať imunitu.

Huby

Vzhľadom k tomu, že huby obsahujú vysoké množstvo selénu a antioxidantov, sú úžasné v boji proti nachladnutiu a majú antivírusový a antibakteriálny účinok. Obsahujú tiež vitamín B, ktorý hrá zásadnú rolu pri udržiavaní silnej imunity.

Pre vyváženú stravu a zdravý životný štýl sa odporúča konzumovať veľké množstvo rozmanitých potravín, znížiť spotrebu nasýtených tukov, cukru, soli a alkoholu, prestať fajčiť, dostatok fyzickej aktivity a dostatočný spánok.

Pre ďalšiu podporu odporúčame našu prvotriednu AVENEBO Kurkumu. Kurkuma má vynikajúcu biologickú dostupnosť pre čo najrýchlejšiu absorpciu!